06 oktober 2008

Jag vill inte bliva stur...

Inga krumelurpiller här inte!
Nova ältar varje dag igenom samma frågor med lite gnällig ton;
- Jag vill inte bli vuxen... måste jag det?
- Nej, det dröjer jääääätteläääänge innan du är vuxen.
- Nääääe, jag vill inte det! Måste man det?
- Men det behöver du inte fundera på nu när du är 4 år! Du blir ju vuxen om jättemånga år!
- Men om jag inte vill!!! måste jag det då??? (nästan gråten i halsen...)
- Nä. Det behöver du inte. (sympatiskt svar, hm? rent hypotetiskt behöver man väl kanske inte det, jag känner många som är 30+ och inte vuxna än...)

End of discussion. Idag. I morgon kommer nästa harang, då försöker vi igen med vettiga svar.

Tänk denna diskussion om sisådär 10 år... omvänt alltså, eller bakvänt, ja ni fattar. Komiskt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har detta kloka barn fattat att det inte är så lätt att vara vuxen? Eller är det mamman som klagar på vuxenlivet?

Nova och lillebror sa...

Mormor; hon fattar mer än man tror, men hon tror inte vi fattar ibland, och när hon inte fattar blir hon sur för att vi inte fattar det... fattar du? ;-)
---
Nej jag klagar inte, jag flyter ju runt på rosa lätta moln hela tiden och bara ler... med andra ord; suck, en riktigt tung morgon här.

Nova och lillebror sa...

Mormor; kom på en till grej, hon har fattat HUR bebisar kommer ut från mammornas magar (alltså VAR exakt på kroppen), så nu har hon bestämt att hon inte vill bli mamma heller.

Anonym sa...

Jag förstår henne !!