07 juli 2008

Lycka är... tantskor!

Nova sa till mig igår kväll:
- Mamma, när blir stor då vill jag låna dina tantskor!
(Hon kallar högklackade dojjor för tantskor)
- Va? Men du kan ju köpa egna skor då...
- Näe, jag vill låna dina! När jag blir mamma sen vill jag låna dina tantskor! Får jag det?
- Ja men du kan ju få egna tantskor när du blir lite större, i din storlek, vill du det?
- Neee, jag vill låna dina mamma! Får jag det då mamma?
- Klart att du får det min lilla smultronblomma. hihi.
(jag ler och Novas leende tillbaka är obetalbart!)

Vilken lycka. För några dojjor... ;-)
Skulle iofs inte tro att hon ens kommer att snegla åt mina "tantskor" när hon blir så stor att hon kan låna dom!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle inte tro de va?
Å andra sidan så tror jag att dina "tantskor" blir för små till henne. Kram.

Nova och lillebror sa...

Haha! ja, kanske det. Hon kanske kan ha dom i tonåren, ännu mer populärt ;-)