30 juni 2008

Måndagsångest....

Tydligen inte bara jag som längtar till semestern nu...
I morse hade vi följande lilla diskussion jag o Nova:
- Ska vi gå till dagis idag mamma?
- Ja det ska vi, idag är det måndag. (säger det så glatt jag kan...)
- Näääe! Jag vill inte det!!
- Meh? varför det? Det är väl kul att leka lite med dina kompisar?
- Ne-eeej!
- Men nu får ni säkert hitta på lite andra grejjor än ni brukar göra också, det är ju inte så många barn där nu. Det kanske blir mer pyssel och sånt! Det är väl kul?
- Nä. Då ska jag sitta på bänken och vänta ända till pappa kommer och hämtar mig! (argt, armar i kors och lilla underläppen utskjuten)
- Va? Ska du sitta på en bänk heeeeela daaaan?
- Ne, inte hela dan men nästan faktiskt!
Jag skrattar. Hon skrattar också - till slut - när hon kommer på vad jobbigt det skulle bli att sitta stilla där hela dan...
---------------------------
Hon var glad när jag lämnade så det var nog mest lite måndagsångest efter helgen. Som vi ju kan ha allihopa. Bara det att vi inte sätter oss på hallgolvet och surar innan vi går iväg. ;-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars lilla gumman!

hampa sa...

Nä, men hur många ggr har man inte velat satt sig ner och surat en måndagsmorgon?? :)

Nova och lillebror sa...

M: Ja det är inte lätt...
H: Håller med ;-) Fast det är man för stressad för. Och det har ju liksom ingen verkan heller direkt.

Anonym sa...

Vilken kul blogg! Och superfina bilder på barnen. :-) Är alltid så himla roligt att läsa om andras barn och deras hyss och roliga kommentarer. Längtar efter att min lille blir en litet större lille så att jag också kan skriva om allt roligt han säger... (Hoppas han blir rolig. Man vet ju aldrig. Kan vara en träbock man närt vid sin barm...)

Nova och lillebror sa...

Filippa: Hahaha! Ja man vet aldrig vad det blir av dom små. ;-) Hoppas inte på en träbock iaf. hehe.

Tack för att du läst och kommenterat! Jättekul!

ps.Du kan väl blogga om dina tankar, dom verkar ju rätt skoj. ;-)