24 januari 2008

Lördagsklubban är fantastisk

En diskussion med vår lilla hår-prinsessa.

-Nova, på lördag ska vi gå till frisören! Då ska vi klippa håret på dig lite.
-Nääääe! Jag vill inte till sören!
-Jo men det tyckte ju du var jättekul förra...
-Näääää! Jag ska inte klippa håret!!! Jag vill ju ha långt hår!
-Ja, jag vet det, och det kommer det att bli så småningom. Vi ska bara klippa lite i luggen...
-Nej!
-Jamen man kan klippa sig fast man sparar håret, titta på Nora till exempel; hon har ju klippt sig fast hon fortfarande har långt hår.

Vid det här laget är Nova redan på väg någon annanstans och diskussionen verkar ha utvecklats till en monolog från min sida.

Nytt grepp behövs.

Tänka tänka.

-Nova, kommer du ihåg va kul det var förra gången vi var till frisören?
(hon ser inte ut att lyssna...)...Då fick du ju sitta på hästen och efteråt, när du var klar, då fick du välja en klubba ur en jättestor skål! Kommer du ihåg det?
-Ja-a! (hon skiner upp igenkännande) Och jag tog en grön!

Ja, det är sant. Hon tog faktiskt en grön klubba, jag minns det också! helt otroligt.
Så nu är det helt okej med frisörbesök på lördag, så länge man får klubba efteråt så verkar ju allt okej...

;-)

2 kommentarer:

Sedholmskan ut´i Åskeboo sa...

Stå på dig Nova! !!Snövit och Törnrosa har väl aldrig någonsin klippt sig. Be morsan köpa ett sött hårspänne istället! ;0)

Anonym sa...

Detta kallas för mutor!!!