05 januari 2012

Dagens teknikräddning

Jack tappade tand nr 5 igår. I bilen, i mörkret, jag körandes på värmdöleden.

- Mamma hjälp mig, jag tappade min taaaand!!
- Va? tappade du den nu?? (han har precis tappat två tänder och jag fattade inte att den tredje var så lös så den skulle ramla ut nu.)
-  JA! Jag måste hitta min taaaand!!
- Jag kan inte stanna här Jack, sitt bara så stilla du kan så letar vi upp den så fort vi stannar bilen. Okej?
... (tystnad) ...
- Uhhh, det känns konstigt i halsen!
- Vaddå?
- Det känns om en stor smula halkade ner i magen...
- Oj, okej, men du svalde nog tanden då.
- Men tandfén då? Hur ska hon få tandeeeeen??
- Vet du vad, vi tar en bild på gluggen och mailar den till tandfén så ser hon att tanden är tappad så kommer hon nog med ett guldmynt till dig ändå! Tror du inte?
- Jo.

Så bekvämt. Numer har alltså tandfén en mailadress. Inte klokt va praktiskt.

1 kommentar:

mormor sa...

Ha ha ha, vad du finner dig snabbt. 5 stjärnor till dig som räddade situationen undan katastrof. Han kommer säkert att kolla bajskorvarna.
Hi hi.