09 januari 2011

Men... min tand är lös! #2

I lördagseftermiddag upptäckte Jack sin första lösa tand! Det första grynet som tittade fram när han var tre månader har alltså börjat rucka på sig och vill göra plats för en ny tand.
Mitt i en gråtattack för att han inte fick spela mer TV-spel upptäckte han det... "Meeen...min tand är lös?" Gissa om han blev glad och uppspelt! Och vi med förstås, det är ju stort, lika stort som när första tanden kikade fram! ;)
Jack hade ett finger i munnen i stort sett hela kvällen. Han frågade oss när den skulle lossna flera gånger och jag försökte förklara att det kan ta ganska lång tid, kanske två, tre veckor. Hur lång tid är det då? ja, det är måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag - tre gånger! M-hm. Men när lossnar den? ....
Jag tror han känner sig så stor nu, han har ju fått följa Novas tandhistoria med tänder som lossnar, gluggar och tandfé - och nu är det äntligen hans tur!

Fortsättning följer i det så viktiga ämnet i 4- och 6-åringens liv.

1 kommentar:

mormor sa...

Oj, oj, oj! Det är tidigt det!