17 mars 2009

Suris är nu Glad men Farlig!

Nu har Jack klarat av den hysteriskt arga skrik- och gråtfasen för denna gång verkar det som.
Han är en glad liten kille igen. För det mesta. Så jäkla skönt att se att ungen är tillbaka! Men han har dock laddat om och bytt strategi. Hm.
När han blir arg, sur eller inte förstår vissa grejjer tar han istället till styrka! Han nyper mig, drar stora hårtussar från Novas redan tunna skalp och kastar grejjer! I golvet eller oss. Han bet en liten tjej på dagis idag.
Och han bara tittar argt tillbaka på mig när jag säger till honom. Eller ännu värre - ler lite oskyldigt... Har ännu en gång förklarat att man kan inte göra så, det gör ont och man blir ledsen. Man kan kramas eller smeka på kinden istället. Jaha? Han kramade mig direkt och överöste mig med pussar och sen fortsatte han mot nästa mål. Novas dockor... Ska inte beskriva händelseförloppet, ni kan ju gissa. Kan säga så mycket som att dom inte fick nån puss av lillebror i alla fall.

Dubbelsuck.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj då, det var inte bra. Får väl hoppas att det går över fort som attan. Fy sjutton vad det gör ont att bli biten och dragen i håret.

Nova och lillebror sa...

Mmm-hm! saker som också gör ont; när man ligger/sitter ner och helt oförberett får en unge över sig som tror man e en studsmatta eller nåt, små vassa armbågar i bröstet, knän i ljumsken, eller en skalle på näsan... det gör också jäääääävligt ont. ;-)