03 mars 2008

Ensamvecka - Dag 1

Börjar veckan med att vabba. Ingen bra start. Två jätteförkylda ungar som ändå är pigga nog att leka och busa runt. I morse fick jag badda upp ögonen på både Jack och Nova. Men ingen feber på nån av dom. Hoppas på att EN hemmadag räcker för att ta toppen av förkylningen. Nu kl.18.00 mår dom hur bra som helst men det är ju alltid värre på morgonen...

Trodde jag skulle kunna jobba lite när Jack sov här mitt på dan men då är det ju vårt lilla dator-freak som bara bryter ihop här om inte hon får rita eller spela spel på datorn! helt omöjligt. Hon ger sig inte, tjatade i en timme innan jag gav upp. Jag vet - svagt av mig.
Hon är otroligt lättlärd, sitter själv och styr och klickar med musen. Har till och med lärt sig några kort-kommandon! ;P

Just nu är det lugnt i huset, båda sitter på Novas rum och leker med olika saker (Nova sjunger för sina mylittlepony-hästar och Jack försöker demolera en ladugård). Strax bolibompa - då kommer dom rusande när dom hör signaturmelodin...
..........
Dagens bus - 1
Jack-attack!!! Lillebror har börjat med ett nytt bus. Han sitter lugnt och tittar på Nova och helt plötsligt gör han ett utfall och kastar sig över henne!? Som tur var är hon oftast med på noterna och brottningsmatchen är i full gång. Dom har jättekul!

Dagens bus - 2
Jag vänder ryggen åt lillebror några minuter, han klättrar upp på bordet får tag på en av Novas tuschpennor och passar på att färglägga halva fejset... blått, en rejäl blåklocka som inte går att tvätta bort så lätt heller! Hahaha! Mindre kul när jag upptäcker honom med pennan i högsta hugg ritandes på tapeten i v-rummet! AAAhhhhrggg!

Dagens bus - 3
Ska bädda Novas säng när Jack upptäcker va roligt det är med ett fladdrande lakan. Spökfamiljen rusar runt som galningar o skriker o spökar. Nova ringer spök-pappan på låtsas o säger att han också ska komma o busa med oss...
Jo det vore trevligt, vi saknar honom redan...

Kram fr oss.

Inga kommentarer: