04 januari 2008

Vinterutflykt!

Solen skiner och en härlig vinterutflykt stundar...eller inte...beror på hur man ser det...
Jag mötte upp med U & R och deras barn Ida och Lina för en liten utflykt till pulkabacken med matsäck och varm choklad.
Behållningen var att till en början tyckte Jack att det var fantastiskt kul att åka pulka nerför backen och Nova hon gick bredvid och titade på och sa.

- Jag tycker det är läskigt att åka pulka.


Men hon tyckte än så länge att det var kul att titta på de andra barnen som åkte. Däribland Ida med sin nya Snowracer som skrattandes åkte nerför backen. Men Nova ville helt enkelt inte och jag ville inte tvinga henne heller.

Sen när vi skulle äta matsäcken då blev hon lite kall om handen när vi tog av vanten för att äta muffins och macka. Då börjar snyftsymfonin.

- Pappa jag fryser, buhuhu, jag vill faktiskt hem och vila i soffan och titta på TV, buhuhu, och ha nappen, buhuhu.

Då började dessutom Jack köra i bakgrunden i denna fina symfoni och Lina hon stämde upp hon också. Så tre gråtandes barn hade vi som alla ville gå hem. Så efter fem minuters picnic var det bara att packa ihop och bege oss hem. Mysigt man har det ibland med sina barn.

Här ovan kan ni se hur Nova ser ut då hon sitter hemma i soffan efter den hemska utflykten och beklagar sig över hur kall hon är, (vilket hon inte är) och hur hon tycker synd om sig själv. Buhuhu. Och pappan bara skrattar. Taskigt kanske, men sant...för det låter väldigt roligt när hon snyftar fram sina små krämper. Hon slog dessutom tån i soffkudden (?) vilker förrvärrade saken.

Men nu är de glada igen och pysslar på som vanligt. Nova är en riktig innetjej helt enkelt.

Hej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min söta lilla inne-tjej.
Inte så taskigt av pappan att skratta när du kör ditt lilla skådespel tycker jag, men däremot kan jag tycka att det är taskigt att köra upp en kamera i nyllet när man kanske inte har sin bästa dag och dessutom lägga ut bilden till allmän beskådan...
TUR för pappan är att du inte hajjat DEN grejjen än...!

;-)

Anonym sa...

Det är inte så jäkla lätt när man inte är van med snö heller!!