15 oktober 2007

Allt blev pannkaka


Nova ville ha pannkaka efter dagis och det tyckte jag lät som en bra idé. Jag ställde mig glad i hågen vid spisen och började att svinga min visp. Smeten blir klar i ett jehu. (Hmm, mycket konstga uttryck nu...)
Sen börjar allt när första pannkakan skall gräddas. Jack kommer in i köket, klättrar snabbt upp på kökspallen och trillar ungefär lika fort ner igen med huvudet rakt i klinkergolvet. BUHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ låter det i hans mun då. Precis efter att detta händer lyckas Nova på något märkligt sätt slå sig på en My Little Pony-häst. BUHUHUHUUUU MAMMAAAAAAAAAAAAA låter det då samtidigt ur hennes mun. Stänger av spisen springer in i badrummet med Jack för att kolla läget. Bedömer att hans skrik är mer befogat med tanke vad de slagit sig på för sätt. Nova fortsätter böla ute i köket medans jag baddar Jack med en blöt handduk. Jack slutar grina efter ett tag men Nova fortsätter då hon även lyckats slå sig på ett plasttennisrack. Hon skyller givetvis på hästen och racketen, att det är deras fel och att vi måste slänga hästen. Men även där ordnar det upp sig då pannkakorna börjar ta form.

Här fortsätter strulet. Första pannkakan får ett stort hål i mitten när jag försöker vända den. Andra pannkakan bildar en hög i pannan vid vändningen men jag lyckas rädda halva. Tredje pannkakan råkar ut för klistereffekten och suger sig fast i pannan vid vändningen men kan repareras med lite mera smet. Fjärde pannkakan blir aldrig av för pappan har blivit galen och utsett sig själv världens sämsta pannkaksstekare.

Tur att Nova nöjde sig med två och en halv pannkaka för smeten åkte in i kylen.

Puuh...

Inga kommentarer: