13 augusti 2007

Nya ord o snackisar

Riktigt roliga meningar kan det bli när Nova snappar upp nya ord som hon inte riktigt förstått innebörden av.
Några exempel följer...

"Mamma, nu är det verkligen bråttom"
"ojdå, varför det då?"
"Jag vet inte, vad menar jag då då? Måste vi gå då?"
:-D

Det är första gången jag hör henne använda ordet bråttom och hon använde det ganska lämpligt för vi var på väg ut och lillebror började ledsna på att vänta...


"Men guuu´, de e varmt nu!"

Ha ha ha! Ja, sannerligen. Vem brukar säga "men guuuud" i den här familjen egentligen? Ehh, känns som jag får ta på mig det misstaget... ;-)


"Nu får du lugn!"

...? Det kläcker hon ur sig när Henke har frågat henne typ tjugotvå gånger vad hon vill ha att dricka till maten utan att få nån respons.
Hon har en förmåga att stänga av öronen - när hon vill.

Ha det så bra i klibbiga värmen.
Kram från oss.

Inga kommentarer: